Kompleksowa analiza słów kluczowych to podstawowy krok przed rozpoczęciem działań pozycjonowania.
Jak dobrać słowa kluczowe?
Słowa kluczowe dopasowujemy za pomocą różnych narzędzi.
Pierwszym krokiem jest stworzenie pełnej listy fraz, związanych z daną działalnością.
Drugi krok to określenie trudności i popularności każdej z fraz. Należy zapoznać się z informacją:
– czy fraza jest wyszukiwana przez użytkowników,
– jak często fraza jest wyszukiwana,
– czy konkurencja pozycjonuje się na daną frazę.
Następnie należy wykonać selekcję fraz i usunąć z listy te, które nie są wyszukiwane, a zatem nie przyniosą ruchu.
Aby sprawdzić średnią miesięczną liczbę wyszukań i konkurencję można posłużyć się Planerem słów kluczowych:
1. Zaloguj się do systemu Google AdWords i przejdź do Planera słów kluczowych
2. Rozpocznij korzystanie z planera słów kluczowych
3. Wpisz frazy kluczowe
4. Ustaw kierowanie
5. Analizuj wyniki
Podział słów kluczowych
Następnie należy podzielić słowa na trzy grupy:
– kategorie,
– podkategorie,
– frazy złożone.
Narzędzia do analizy słów kluczowych
Przy analizie i wyborze słów kluczowych warto wykorzystać różne narzędzia:
– Planer słów kluczowych jest dostępny za darmo w systemie Google AdWords.
– Google Analytics daje możliwość analizy różnych statystyk strony internetowej, w tym fraz kluczowych.
– Google Webmaster Tools to darmowa platforma stworzona przez Google. Posiada wiele funkcjonalności, w tym udostępnia dane o wyszukiwanych frazach.
– Majesticseo i Ahrefs są to narzędzia, dzięki którym właściciel witryny ma kontrolę np. nad słowami kluczowymi użytymi w linku.
Kolejna część kursu: