Słowa kluczowe

Kompleksowa analiza słów kluczowych to podstawowy krok przed rozpoczęciem działań pozycjonowania.

Jak dobrać słowa kluczowe?

Słowa kluczowe dopasowujemy za pomocą różnych narzędzi.

Pierwszym krokiem jest stworzenie pełnej listy fraz, związanych z daną działalnością.

Drugi krok to określenie trudności i popularności każdej z fraz. Należy zapoznać się z informacją:
– czy fraza jest wyszukiwana przez użytkowników,
– jak często fraza jest wyszukiwana,
– czy konkurencja pozycjonuje się na daną frazę.

Następnie należy wykonać selekcję fraz i usunąć z listy te, które nie są wyszukiwane, a zatem nie przyniosą ruchu.

Aby sprawdzić średnią miesięczną liczbę wyszukań i konkurencję można posłużyć się Planerem słów kluczowych:

1. Zaloguj się do systemu Google AdWords i przejdź do Planera słów kluczowych

system Google AdWords

2. Rozpocznij korzystanie z planera słów kluczowych

okno planera słów kluczowych

3. Wpisz frazy kluczowe

Okno do wpisywania słów kluczowych

4. Ustaw kierowanie

kierowanie w Google AdWords

5. Analizuj wyniki

propozycje słów kluczowych

 

Podział słów kluczowych

Następnie należy podzielić słowa na trzy grupy:
– kategorie,
– podkategorie,
– frazy złożone.

słowa kluczowe

 

Narzędzia do analizy słów kluczowych

Przy analizie i wyborze słów kluczowych warto wykorzystać różne narzędzia:

– Planer słów kluczowych jest dostępny za darmo w systemie Google AdWords.

– Google Analytics daje możliwość analizy różnych statystyk strony internetowej, w tym fraz kluczowych.

– Google Webmaster Tools to darmowa platforma stworzona przez Google. Posiada wiele funkcjonalności, w tym udostępnia dane o wyszukiwanych frazach.

– Majesticseo i Ahrefs są to narzędzia, dzięki którym właściciel witryny ma kontrolę np. nad słowami kluczowymi użytymi w linku.

Kolejna część kursu:

Optymalizacja >>

Przejdź do komentarzy

Komentarze