Festiwal SEO to jedno z najważniejszych wydarzeń w tej branży, co dla nas oznacza obowiązkową obecność! Każda edycja daje nowe spojrzenie na działania związane z pozycjonowaniem stron. Festiwal od lat przyciąga praktyków, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. W tegorocznej edycji ponownie reprezentant EACTIVE dołączył do tego grona. Nasz Head of SEO Sebastian Heymann postanowił pokazać, jak najlepiej analizować spadki w Google i jakie wyciągać z tego wnioski. #wiemyjak
Od lat dbając o serwisy internetowe naszych klientów i pracując na ich wysokie pozycje w Google, wiemy, że właściwa analiza tego, co zadziało się na serwisie, jest niezbędna.
O północy w Google. 60 minut potrzebne na analizę spadków i wyciągnięcie wniosków
Zdecydowanie jest to temat rzadko lub praktycznie w ogóle nieporuszany na konferencjach, a przecież wszyscy notują spadki. W prezentacji przedstawiam fakty oraz czego szukać, gdzie szukać i dlaczego właśnie tam. Wszystko poparte przykładami na konkretnych słowach kluczowych, serwisach, a nawet naszych klientach. – Sebastian Heymann
Chcąc analizować spadki serwisu, trzeba mieć świadomość tego, jak funkcjonuje wyszukiwarka i jakie mechanizmy decydują o tym, która strona wyświetla się w czołówce wyników wyszukiwania. I mimo że wydaje się, że o tym temacie wiemy już wszystko, warto przypomnieć sobie również podstawy. I od tego zaczął również Sebastian w swojej prezentacji, podkreślając, że jeżeli chcemy wyciągać właściwe wnioski, musimy znać fakty ze świata Google.
Spadek widoczności danej strony może być wynikiem wielu czynników. Dlatego warto zdać sobie sprawę, że ciągłe update’y algorytmów wyszukiwarki mogą przyczynić się do zmiany w wynikach wyszukiwania, ale przyczyn spodków powinno się szukać głębiej.
Sebastian wyjaśnia wszystko na przykładach, przywołując sytuacje różnych serwisów. Jeżeli jesteście ciekawi, całą prezentację znajdziecie tutaj, a dodatkowo możecie zajrzeć na LinkedIn, gdzie Sebastian zachęca do zadawania pytań – post linkedin.
Sebastian Heymann
Sebastian to nasz Head of SEO. W SEO i analityce internetowej siedzi od 2011 roku. Przygotowywał i realizował strategie widoczności dla najbardziej znanych marek w Polsce (e-podróżnik, przepisy.pl, woblink.com, biokonopia.pl, bestcena.pl). W EACTIVE czuwa nad realizacją i kierunkiem działań w zakresie pozycjonowania stron dla wymagających marek.
Relacja z wydarzenia
Festiwal SEO, jak wiele innych konferencji, odbywał się w tym roku całkowicie online.
Poszukiwanie przyczyn spadków jest podstawową czynnością w pracy każdego, kto zajmuje się optymalizacją. Jak analizować spadki i gdzie szukać ich przyczyn? Na to pytanie odpowiedział Sebastian w swojej prezentacji, ale przy pozycjonowaniu serwisu ważne są również wiedza i doświadczenie. Jeżeli masz serwis internetowy i chcesz, żebyśmy sprawdzili, jak można zapewnić mu wyższe pozycje w Google – napisz do nas!
Bardzo fajne wystąpienie! Gratulacje :)
Gratulacje! bardzo fajne wystąpienie, ważny i często pomijany temat