Zespół naszych specjalistów z działu content marketingu w ramach usługi zwiększania widoczności stworzył dla naszego klienta activeshop.com.pl teksty na bloga firmowego. Jeden z przygotowanych przez nas artykułów przyciągnął na serwis 23 584 nowych użytkowników. Przeczytaj nasze case study i dowiedz się, jakie działania doprowadziły do takiego wyniku. #wiemyjak
Infografika prezentująca wzrost nowych użytkowników dzięki content marketingowi
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Cel: zwiększenie widoczności strony w wyszukiwarce
Activeshop.com.pl to, jeden z największych w Europie, producent, importer i eksporter wyposażenia salonów kosmetycznych i fryzjerskich. Firma działa w branży od prawie 20 lat i zaopatruje ok. 80 000 klientów – biznesowych i detalicznych, a także ponad 1100 hurtowni. Specjalnością activeshop.com.pl jest profesjonalny sprzęt oraz akcesoria kosmetyczne i fryzjerskie.
Strona tytułowa strony activeshop.com.pl
Zespół naszych specjalistów, który zajmuje się blogiem firmowym klienta, stworzył tekst pt. „Oczyszczanie wodorowe – wszystko, co musisz o nim wiedzieć!”. Artykuł został opublikowany na serwisie 15.03.2019 r. W naszych dotychczasowych wpisach wielokrotnie podkreślaliśmy, że odpowiednio zaplanowana strategia content marketingowa, w tym systematyczne publikowanie wartościowych i rzetelnych treści na blogu firmowym, skutecznie wpływa nie tylko na budowanie wizerunku eksperta w sieci, ale też wspiera pozycjonowanie. Nadrzędnymi celami, na których skupiliśmy się podczas pracy nad tekstem, był wzrost widoczności strony w Google i wygenerowanie na serwisie wartościowego ruchu.
Efekt: wzrost ruchu na serwisie dzięki publikacji artykułu
Od momentu opublikowania tekstu (15.03.2019 r.) nasi specjaliści mierzyli jego skuteczność. Aby osiągnąć zamierzone cele, zależało im przede wszystkim na zwiększeniu widoczności artykułu w wynikach organicznych Google, co docelowo miało prowadzić do wzrostu liczby użytkowników oraz sesji na serwisie.
Dane na dzień 11.02.2020 r., zebrane poprzez Google Analytics i Google Search Console wskazują, że cel został osiągnięty.
Tekst jest widoczny w wyszukiwarce pod 328 frazami!
Dzięki temu od marca 2019 roku znacznie wzrosła liczba wejść na stronę z podstrony zawierającej opublikowany artykuł.
Poniższy obraz przedstawia przykładowe frazy, na które artykuł wyświetla się w Google:
Źródło: Google Search Console, dane za okres: 15.03.2019-11.02.2020 r.
Dzięki opublikowaniu wartościowego artykułu w ciągu 11 miesięcy:
pozyskano 23 584 nowych użytkowników
stronę odwiedziło 25 953 użytkowników
użytkownicy wygenerowali 29 657 sesji
Źródło: Google Analytics, dane za okres: 15.03.2019-11.02.2020 r.
Działania wykonane przez naszych specjalistów
Podczas pracy nad tekstem nasi specjaliści wykonali szereg czynności, które są niezbędne przy tworzeniu wartościowego, dobrze zoptymalizowanego artykułu. To m.in.:
- wytypowanie przy pomocy narzędzi (m.in.: Senuto, Google Search Console, Ubersuggest) związanych z branżą słów kluczowych;
- napisanie wartościowego, merytorycznego tekstu zgodnie ze sztuką copywriterską: nagłówki h1-h2 zawierające najważniejsze frazy, odpowiednie nasycenie treści słowami kluczowymi, wypunktowania, pogrubienia najistotniejszych kwestii, linkowanie wewnętrzne do produktów z oferty;
- uzupełnienie artykułu materiałami graficznymi: estetyczne zdjęcia, w tym również produktów z oferty;
- uzupełnienie meta-tagów: title, description, opisy i tytuły zdjęć;
- systematyczne mierzenie rezultatów;
- ponowna optymalizacja tekstu – rozbudowa treści, przeredagowania, nasycenie słowami kluczowymi;
Blog firmowy to doskonałe narzędzie marketingu internetowego, które – właściwie wykorzystane – skutecznie wspiera osiąganie celów biznesowych. Firmy coraz częściej dostrzegają i wykorzystują ten potencjał. Jak pokazuje powyższy przykład, rola bloga nie ogranicza się jedynie do budowania świadomości marki, pozycji eksperta w branży, komunikacji i budowania relacji z klientem. To również skuteczne i niewymagające dużych nakładów finansowych miejsce do promocji produktów i usług, co bezpośrednio prowadzi do konwersji, czyli wzrostu sprzedaży. Należy pamiętać, że blog, jako narzędzie skutecznego content marketingu, musi być prowadzony systematycznie, a podstawą wszystkich działań są wartościowe, unikalne i merytoryczne treści, odpowiadające na potrzeby użytkowników.
Jak na jeden artykuł to wyniki znakomite. Nie myślałem, że tak można xD
Bardzo inspirujący wpis. Czasami jeden artykuł może znacząco przełożyć się na nasze działania SEO.
@Jakub
Bardzo dziękujemy za wnikliwe analizy :)
Uzupełniliśmy już informację w treści, z jakiego dokładnie okresu pochodzą dane. W case study pokazujemy konkretny okres i efekty, które udało nam się w tym czasie osiągnąć, bo – jak wszyscy wiemy – wyniki wyszukiwania to bardzo dynamiczne środowisko i z dnia na dzień wiele może się wydarzyć :)
Widoczność artykułu rzeczywiście jest obecnie mniejsza, bo na serwisie prowadzone są prace techniczne – stąd wahania wyników. Jesteśmy jednak przekonani – na podstawie tego, co udało się osiągnąć w analizowanym czasie, że jego widoczność szybko wróci do poziomu sprzed kilku tygodni.
@Dorota Mglej EACTIVE
Dziękuję bardzo za odpowiedź. Pojawił się w niej bardzo istotny fakt: „Na dzień 11 lutego 2020 r. tekst był widoczny pod 328 frazami, co jest bardzo satysfakcjonującym wynikiem. :)”. Jak najbardziej zgadzam się z tym, że widoczność 328 fraz dla jednego artykułu to super wynik (nie wnikam już w to, ile z nich było TOP3 a ile TOP10). Problem z samym case study jest taki, że otrzymujemy informację iż „Tekst jest widoczny w wyszukiwarce pod 328 frazami!”. Informacja ta jest wycentrowana z nałożonymi kolorkami oraz wykrzyknikiem dla podkreślenia osiągnięć. Czy dobrze więc rozumiem, że case study zostało napisane 2 miesiące temu i dopiero teraz zostało dodane bez sprawdzenia stanu faktycznego? W dniu publikacji Waszego case study artykuł ten nie istniał w serwisie activeshop.com.pl. Jego widoczność w Senuto wynosiła 0 (bo wierzę, że widoczność o której piszecie pochodzi z tego właśnie narzędzia). Wczoraj wynosiła 6 a dzisiaj wynosi 9. Tak sobie sprawdzam co jakiś czas z czystej ciekawości. :wink: Skoro więc w lutym było 320 fraz, a obecnie rośnie ona od 0, śmiem twierdzić, że artykuł musiał zniknąć ze strony w lutym i zniknął również z indeksu Google. Żaden mocny artykuł nie spadnie z widocznością do 0 w kilka dni w wyniku chwilowego „błędu” :)
Nie wspomnę już o tym, że w jednym akapicie piszecie o tym, że cel jakim jest wzrost widoczności został osiągnięty, a dwa zdania później widzimy „[…]warto też pamiętać, że od marca 2019 r. miało miejsce sporo aktualizacji algorytmu, a widoczność strony mimo to utrzymuje się na stabilnym poziomie”. No to mamy wzrost czy jest stabilnie? :slight_smile: Ale to już takie czepialstwo słówek z mojej strony…
@Jakub
1. Nasz cel, czyli wzrost widoczności strony w Google oraz ściągnięcie na serwis wartościowego ruchu został osiągnięty. Na dzień 11 lutego 2020 r. tekst był widoczny pod 328 frazami, co jest bardzo satysfakcjonującym wynikiem. :) Realnie wpłynął więc na widoczność serwisu w wyszukiwarce. Analizując widoczność strony na przestrzeni ostatniego roku, warto też pamiętać, że od marca 2019 r. miało miejsce sporo aktualizacji algorytmu, a widoczność strony mimo to utrzymuje się na stabilnym poziomie. Dzięki temu tekstowi pozyskaliśmy też ponad 23,5 tysiąca nowych użytkowników i co najważniejsze – artykuł doprowadził do konwersji. Także nie traktujemy tego jako atak, a nawet dziękujemy, ze mamy dzięki temu okazję bardziej szczegółowo opisać nasze efekty. :)
2. Prawdopodobnie wystąpił błąd, tekst jest na serwisie pod linkiem: https://activeshop.com.pl/artykuly/oczyszczanie-wodorowe-wszystko-co-musisz-o-nim-wiedziec.
Dzień dobry,
Nie jestem fanem case study tego typu dlatego ich nie czytam. Trochę clickbaitowy Title mnie jednak zachęcił (myślałem, że te 23tys. użytkowników przybyło w krótszym czasie). Mam jednak 2 pytania bo nie do końca rozumiem to case study… 1. Działania w celu zwiększania widoczności, która jest obecnie na takim samym poziomie jak przed rokiem? Czy więc cel został osiągnięty? 2. Skoro Waszym zdaniem 23 tys. użytkowników przez rok to dobry wynik (nie mówię, że nie) to dlaczego tego artykułu nie ma już w serwisie, skoro notował takie dobre pozycje? Jak możemy zweryfikować czy tak było naprawdę? Nie atakuję, tylko dopytuję bo być może coś przeoczyłem.
Pozdrawiam i no offence :)