Listopad był niezwykle spokojnym miesiącem jeżeli przyjrzymy się wydarzeniom w branży SEO. Nie oznacza to jednak, że nie działo się nic ciekawego! Najwięcej zmian pojawiło się w niezastąpionym Google Search Console. Zapraszamy do lektury!
Oto skrót najważniejszych informacji, z którymi warto rozpocząć grudzień. #wiemyjak
Google, a czas wczytywania strony
Nie musimy nikogo przekonywać, że prędkość wczytywania strony ma ogromny wpływ na pozycję w Google. Witryna powinna ładować się możliwe jak najszybciej, natomiast lepiej nie przekraczać 5 sekund – może prowadzić to do nawet 40% spadku konwersji! Aby usprawnić użytkownikom korzystanie z wyszukiwarki, Google planuje wprowadzić komunikat, który informowałby o stanie ładowania strony:
Źródło: Chromium blog
Zmiany mają dotyczyć również paska wczytywania. Dla szybszych stron ma on mieć kolor zielony, sugerując, że na wynik nie musimy długo czekać:
Źródło: Chromium blog
W ten sposób Google poniekąd nagrodzi strony z krótkim czasem wczytywania, które już na tym etapie będą bardziej przyjazne dla użytkownika.
Decyzja o zmianach mogła zostać podyktowana danymi z tego roku, które wskazują m.in. na ogromny spadek szybko ładujących się stron mobilnych. A co Wy sądzicie o pomyśle Google?
Zmiany w GSC
Prasówka SEO nie może obejść się bez omówienia zmian i aktualizacji Google Search Console. W tym miesiącu pojawiły się kolejne opcje usprawniające pracę z tym narzędziem.
Wiadomości
Źródło: Google
Ułatwiono dostęp do wiadomości. Od teraz, po kliknięciu w ikonę dzwonka, wyświetlają się w oknie, nie przerywając tym samym pracy nad raportami. Dodatkowo będzie można je kategoryzować m.in. według tych wytycznych:
- Mobile Usability
- Performance
- Coverage
- Breadcrumbs
- Datasets
- Unparsable Structured Data
- Products
Wiadomości sprzed aktualizacji znajdziecie w sekcji “Legacy tools & reports”.
Speed raport
Google oddaje nam do użytku nowy raport, dzięki któremu będziemy w stanie monitorować szybkość serwisów. Opcja ta będzie dostępna dla urządzeń mobilnych oraz komputerów. GSC oznaczy strony kolorami, odpowiadającymi kolejno szybkiemu, średniemu i powolnemu ładowaniu. Ma to pomóc w optymalizacji elementów strony, które mogą negatywnie wpływać na czas wczytywania.
Źródło: Google
Nowa wtyczka do WordPress
Google udostępniło użytkownikom WordPress nową wtyczkę – Site Kit. Dzięki niej z poziomu kokpitu będzie można analizować dane z Google Search Console, Google Analytics, PageSpeed Insights oraz AdSense.
Źródło: sitekit.withgoogle
Więcej informacji jak można wykorzystać Site Kit znajdziecie na tej stronie. A pobrać możecie ją tutaj.
Do usłyszenia za miesiąc! :)
#wiemyjak