Google Ads i pełna automatyzacja? To możliwe! Poznaj inteligentne kampanie, które automatyzują pracę przy tworzeniu i optymalizacji reklam. Dowiedz się dla kogo są przeznaczone i w jakim zakresie działają. Przekonaj się w jaki sposób automatyczne ustawienia reklam Google wpływają na pracę agencji takiej jak nasza! #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Inteligentna kampania w sieci reklamowej od Google Ads
Czym są inteligentne kampanie w sieci reklamowej? To rozwiązanie, które pozwala automatycznie zarządzać złożonymi danymi dotyczącymi reklam w sieci Google. Umożliwia wyświetlanie niemal wszystkich formatów reklam w wyszukiwarce. Co najważniejsze – większość działań wykonuje za reklamodawcę. To sam Google tworzy i optymalizuje reklamy automatycznie!
Ustawienia reklam Google i automatyczna optymalizacja
W zakresie tworzenia, ustalania stawek i optymalizacji reklam, Google używa kilku rozwiązań. Bazując na docelowym CPA inteligentne kampanie w sieci reklamowej automatycznie określają stawki. Pracują na podstawie prawdopodobieństwa konwersji. W ten sposób starają się o jak najwyższą wartość.
W trakcie takiej kampanii optymalizowane jest również kierowanie reklam. Google pracuje tak, by Twoje reklamy wyświetlały się tam, gdzie przynoszą najlepsze wyniki. Służy to maksymalizacji efektów.
Automatyzacja poszła jeszcze dalej! Google generuje reklamy z gotowych elementów, które Ty dodajesz jako nagłówki, obrazy, logotypy i treści. Te elastycznie dopasowują się do przestrzeni reklamowej np. na danej stronie internetowej. Zobacz nasz artykuł: Reklamy Google Ads sposobem na zwiększenie sprzedaży.
Jakie zalety ma automatyzacja Google?
Inteligentne kampanie w sieci reklamowej optymalizują się automatycznie w kilka dni. Dzięki temu wiesz, które z Twoich treści, grafik czy nagłówków są faktycznie dobrze odbierane przez użytkowników. Sprzyja temu przyjazny interfejs zarządzania kampaniami i nowe, uproszczone śledzenie postępów.
Według Google kampanie inteligentne są skuteczniejsze za pomocą dopasowania profilu użytkowników do Twoich produktów, jest to tak zwana funkcja dynamicznego pozyskiwania nowych klientów. Wykorzystuje ona systemy uczące się, aby przewidywać co interesuje danego klienta i jakich produktów będzie w najbliższym czasie szukał. Funkcja ta szacuje, kto może być zainteresowany Twoim produktem, co za tym idzie kampania trafia do właściwej grupy docelowej i przynosi lepsze efekty.
Omówmy działanie funkcji dynamicznego pozyskiwania klientów Google na przykładzie:
Posiadasz biuro turystyczne i organizujesz wyjazdy na safari. Klient chce się wybrać na wakacje i wyszukuje informacje na ten temat, szuka lotów do Afryki, przegląda atrakcje turystyczne w okolicy, czyta o faunie i florze. Masz włączone dynamiczne poszukiwanie nowych klientów, więc Google domyśla się, że ten użytkownik to Twoja grupa docelowa. Systemy wiedzą, że wyświetlanie tej osobie reklam Twojego biura podróży zwiększy prawdopodobieństwo konwersji. Więc właśnie temu użytkownikowi reklamy są wyświetlane.
Automatyczna optymalizacja i funkcja dynamicznego pozyskiwania klientów to nie jedyne zalety inteligentnych kampanii w sieci reklamowej. W końcu Google z gotowych elementów sam tworzy reklamy, dopasowując je do dostępnej przestrzeni. Jako reklamodawca teoretycznie nie musisz się tym zajmować. Teoretycznie, bo praktycznie warto jest monitorować reklamy oraz ich wyświetlanie.
Dla kogo są inteligentne kampanie Ads?
Inteligentne kampanie Google są polecane w sytuacji, gdy prowadzisz kampanie z ręcznym kierowaniem, ale chcesz docierać do dodatkowych klientów. Albo ograniczasz się do remarketingu, ale chcesz docierać do użytkowników na wcześniejszych etapach zakupów.
Aby móc zastosować inteligentną kampanię w sieci reklamowej musisz uzyskać co najmniej 50 konwersji w sieci reklamowej lub co najmniej 100 konwersji w sieci wyszukiwania w ciągu ostatnich 30 dni. Inteligentne kampanie są przeznaczone dla reklamodawców, którzy mogą sobie pozwolić na minimum miesiąc testów skuteczności kampanii. Taka kampania charakteryzuje się wysokimi początkowymi kosztami pozyskania, ponieważ system musi mieć czas na optymalizację. Zobacz, jak zwiększyliśmy liczbę użytkowników o 1040% .
Automatyczne ustawienia reklam Google a praca agencji
W panelu Google Ads co chwilę pojawiają się nowe narzędzia i funkcjonalności. Google dąży do automatyzacji pracy, co nie oznacza, że kampanie mogą być tworzone przez przypadkowe osoby, a wiedza ekspercka nie jest potrzebna. Najnowsze narzędzia przyśpieszają pracę, a przede wszystkim umożliwiają osiąganie lepszych efektów. Systemy są w stanie, dzięki odpowiednim algorytmom, pracować na dużych zbiorach danych i przetwarzać je dużo szybciej niż mógłby zrobić to człowiek. Narzędzia Google usprawniają pracę ekspertów i dają im nowe możliwości. Ale należy podkreślić, że skuteczna kampania w Google Ads wymaga pracy specjalisty, jego wiedzy i umiejętności.
#wiemyjak robić skuteczne kampanie Google Ads