Firma: plantica.pl – sklep internetowy z branży akwarystycznej
Cel: Poprawienie skuteczności strony mobilnej
Efekt: Wzrost ilości transakcji na mobile o 176% dzięki optymalizacji konwersji
Usługa: Projekt optymalizacji konwersji oraz Pozycjonowanie stron
Pan Andrzej Gorzawski, właściciel sklepu plantica.pl: „Cieszymy się z osiągniętych wyników, wzrost sprzedaży jest ważny w naszej działalności, a współpraca z EACTIVE pomaga nam w rozwoju firmy. Ważne jest dla mnie również wspólne ustalanie, które zmiany zostaną wprowadzane na mojej stronie.”
Nasi specjaliści analityki internetowej oraz UX prowadzili działania dla naszego klienta. Szczególny nacisk w ostatnich działaniach został położony na poprawę skuteczności wersji mobilnej witryny. Prace nad stroną klienta przyniosły efekty w postaci wzrostu liczby transakcji o 176% na urządzeniach mobilnych, a także zwiększenie liczby użytkowników o 106%. Dodatkowo, na desktop, ilość transakcji wzrosła o 63%, a liczba użytkowników o 55%.
Plantica.pl to sklep internetowy oferujący wiele produktów akwarystycznych, niezbędnych do stworzenia czy utrzymania akwarium. Oferują fachowe wsparcie, specjalistyczne doradztwo oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów związanych ze skompletowaniem sprzętu i prowadzeniem akwarium. Nasz sklep powstał z pasji do akwarystyki, a klient jest dla nas najważniejszy – podkreśla Pan Andrzej Gorzawski, właściciel sklepu. – Nasi klienci na stronie sklepu internetowego mogą wybierać spośród bogatego asortymentu, dlatego zależy nam na funkcjonalności naszej strony i ciągłej poprawie jej skuteczności, tak żeby spełnić oczekiwania użytkowników, poszukujących przedmiotów i akcesoriów pomocnych w prowadzeniu akwarium.
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Porównując okres od maja do września 2018 do tego samego okresu roku ubiegłego, dzięki wprowadzonym zmianom:
WERSJA MOBILNA:
liczba TRANSAKCJI wzrosła o 176,06%
liczba UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 106,56%
PRZYCHODY wzrosły o 111,82%
liczba SESJI wzrosła o 111,90%
WERSJA DESKTOP:
liczba TRANSAKCJI wzrosła o 63,88%
liczba UŻYTKOWNIKÓW wzrosła o 55,36%
PRZYCHODY wzrosły o 53,36%
liczba SESJI wzrosła o 42,41%
Analiza strony klienta
Nasi specjaliści UX cały czas pracują nad poprawą skuteczności strony internetowej plantica.pl, zarówno wersji desktopowej jak i wersji mobilnej. Chcąc ustalić, jakie zmiany konieczne są do wprowadzenia, nasi specjaliści postanowili wytypować najważniejsze miejsca na stronie, wymagające usprawnień. #wiemyjak
W tym celu zostały wykorzystane click maps, dostępne w ramach narzędzia Yandex Metrica. Pokazało to obszary, w które najczęściej klikali użytkownicy, co widać na powyższym screenie strony. W ten sposób, takie elementy jak: duża grafika, olbrzymie logo oraz boxy i podwójne menu – zostały wytypowane do zmiany. Zostały przeprowadzone również testy A/B, żeby wytypować jak najlepszą wersję strony do wprowadzenia.
Wersja testowa – strona główna desktop:
Powyższa wersja testowa została zarekomendowana przez naszych specjalistów do wprowadzenia w celu poprawy skuteczności serwisu. Dodatkowo zastosowanie nowej wersji strony miało pokazać zachowania użytkowników, dzięki czemu można było podjąć dalsze decyzje co do podstron katalogowych i podstron produktowych. Co ważne, wnioski wyciągnięte z analizy desktopowej wersji strony, pozwoliły również na wprowadzenie udoskonaleń na mobile.
Testowanie rozwiązań
Nasi specjaliści testowali następujące rozwiązania:
- DZIAŁANIE: usunięcie mało istotnych kategorii w głównym menu,
CEL: poprawa nawigacji poprzez uwidocznienie kategorii produktów w ramach menu znajdującego się z lewej strony; - DZIAŁANIE: usunięcie tła w górnej części serwisu,
CEL: poprawa widoczności elementów znajdujących się w dolnej części strony; - DZIAŁANIE: przeniesienie boxów: dotpay, rzetelna firma, opineo, płatności payu na stronę główną serwisu,
CEL: zwiększenie wiarygodności serwisu; - DZIAŁANIE: zaznaczenie białym kolorem ramki dla kategorii produktowych po lewej stronie serwisu
CEL: polepszenie widoczności kategorii produktowych; - DZIAŁANIE: usunięcie boxów i trzeciego menu,
CEL: usunięcie, zgodnie z analizą przy pomocy narzędzia Yandex Metrica, praktycznie nieklikalnych elementów;
Jak pokazały testy, nowa wersja strony była w stanie osiągnąć znaczne lepsze efekty, co do liczby odsłon czy co do liczby transakcji. Dzięki przeprowadzeniu takich testów nasi specjaliści udowodnili, że ich zalecenia są dobre i przyniosą zadowalające dla klienta rezultaty. Potwierdzeniem są ostatecznie uzyskane wyniki, dokonane po wprowadzeniu zmian, prezentowane poniżej.
Wyniki po wprowadzeniu zmian:
Ostatecznie, wprowadzone zmiany przyniosły następujące rezultaty:
Zmiany na desktop:
Źródło: Google Analytics
Zmiany na mobile:
Źródło: Google Analytics
Powyższe wyniki porównują okres funkcjonowania wersji strony, przygotowanej przez naszych specjalistów z analogicznym okresem roku ubiegłego. Jak widzimy, dla wersji mobilnej nastąpił wzrost liczby użytkowników o 106,56%, wzrost liczby transakcji o 176,06%, a także wzrost przychodów o 111,82%. Warto również zwrócić uwagę na współczynnik konwersji e-commerce, który bierze pod uwagę liczbę konwersji w stosunku do liczby wygenerowanych sesji. Jak widać, w przypadku mobile poprawił się o 30,08%. Cieszymy się z osiągniętych wyników – mówi Pan Andrzej Gorzawski – wzrost sprzedaży jest ważny w naszej działalności, a współpraca z EACTIVE pomaga nam w rozwoju firmy. Ważne jest dla mnie również wspólne ustalanie, które zmiany zostaną wprowadzane na mojej stronie. Praca nad serwisem pod kątem analityki internetowej dała efekt w postaci właśnie podniesienia współczynnika konwersji e-commerce, dzięki czemu nastąpił wzrost sprzedaży. Jest to potwierdzenie, że warto dbać o strony mobilne, ponieważ dobrze przygotowane są w stanie wygenerować ruch i poprawić przychody firmy. W czasach, kiedy coraz więcej użytkowników internetu korzysta z urządzeń mobilnych, nie można lekceważyć tych kwestii, szczególnie przy działalności e-commerce.
Z analizy strony można się wiele dowiedzieć a przełożenie informacji na praktykę też nie jest łatwym procesem. Gratuluję wyników. Ciekawy artykuł.
Ciekawy case, jak widać wygląd strony i umieszczenie poszczególnych elementów to nie tylko wizja twórcy :) ale przekłada się też na realne wyniki finansowe
Prowadzę sklep internetowy i wiem, że czasami przekonanie się do proponowanych przez agencje zmian, zwłaszcza tych dotyczących wyglądu bywa trudne… Warto poświęcić jednak na to czas jeżeli będą takie efekty.
O tym jak ważna jest strona mobilna słyszy się wszędzie. Ciekawe case study. Widać, że dobrze przeprowadzone działania mogą dać fajny efekt. Pozdrawiam :)