Jedną z często podkreślanych zalet usługi Google AdWords jest elastyczność, co szczególnie wpływa na jej atrakcyjność i popularność wśród reklamodawców. W kampanii można dowolnie kształtować budżet w zależności od swoich możliwości i celów, a także na bieżąco optymalizować kampanię i wyświetlać ją w określonej lokalizacji bądź czasie. System AdWords to różne rodzaje reklam, wiele możliwości ich emisji, a także rozbudowane metody targetowania. Dziś przyjrzymy się bliżej reklamie, która pojawia się w sieci reklamowej Google – jest to reklama elastyczna. Jak działa i co ją charakteryzuje? Poznaj szczegóły. #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Reklama elastyczna AdWords – czym właściwie jest?
Tak jak wspomnieliśmy wyżej, tytułowa reklama występuje w sieci reklamowej Google i może prezentować swój przekaz na witrynach należących do sieci. Jej cechą szczególną jest pełne dostosowanie do każdego wolnego miejsca na reklamę, co oznacza, że w zależności od miejsca elastycznie zmienia się jej rozmiar, wygląd i format aby pokazać się użytkownikom w atrakcyjnej odsłonie. Reklama może zawierać zarówno tekst jak i obraz, a system AdWords generuje ją automatycznie. Opcjonalnie można dodać również logo firmy. Reklamodawcy cenią sobie szczególnie ich łatwość konfiguracji, a także automatyzację, która pozwala na znaczną oszczędność czasu. Przeczytaj, jak działa Sieć reklamowa Google i wyświetlanie reklam.
Dla przypomnienia, sieć reklamowa Google w której pojawia się reklama elastyczna to cenny zbiór ponad 2 mln witryn, aplikacji i filmów, gdzie można docierać do odbiorców i wyświetlać swój przekaz. Cechuje się ona wieloma możliwościami targetowania, co pozwala precyzyjniej dotrzeć do grupy docelowej. Poniżej przedstawiamy inne przykładowe reklamy, które można wyświetlać w tej opcji poza reklamami elastycznymi:
- reklamy angażujące,
- reklamy w Gmailu,
- własne reklamy graficzne.
Wdrażanie reklamy elastycznej
Google zachęca do korzystania z reklamy elastycznej podkreślając prostotę jej konfiguracji. Okazuje się, że wystarczy dodać do systemu grafiki i tekst, a Google wszystkim się zajmie i utworzy właściwą reklamę, ściśle dopasowaną do danego miejsca. Proste, prawda? Dla wielu reklamodawców również skuteczne.
Reklama elastyczna AdWords powoli zastępowała klasyczne reklamy tekstowe w sieci reklamowej, które nie przynosiły szczególnych efektów. Sam tekst nie zachęcał do kliknięcia, czego nie można powiedzieć o połączeniu przekazu tekstowego z grafiką – taka forma zdecydowanie bardziej przyciąga uwagę odbiorców. Reklama elastyczna może przybierać następujące formaty:
- natywny baner reklamowy,
- dynamiczna reklama tekstowa.
Reklama elastyczna AdWords – tworzenie krok po kroku
Kiedy już zdecydujesz się na stworzenie reklamy elastycznej, czas zacząć działać w Panelu AdWords. Po zalogowaniu się na swoje konto, należy początkowo kliknąć „+reklama”, a następnie wybrać reklamę elastyczną i grupę reklam. Kolejny krok to już wgranie aspektów wizualnych, czyli obrazów – możliwe jest wgranie ich z własnych zasobów, lub skorzystanie z bazy Google. Można je przesłać w następujących wersjach:
- w formie prostokąta w orientacji poziomej, gdzie rozmiar pliku nie może przekraczać 1MB, a jego zalecona wielkość to 1200 x 628,
- w formie kwadratu o podobnym rozmiarze i zalecanych wymiarach 1200 x 1200,
- opcjonalnie można przesłać też logo.
Grafika nie jest jednak pozostawiona sama sobie, zatem do dyspozycji jest jeszcze tekst. Tu mamy też całkiem spore pole do popisu – nagłówki, docelowy tekst reklamowy i strona, na którą będzie kierować reklama to elementy, które w dużym stopniu mogą zadecydować o kliknięciu w reklamę.
Zastanów się zatem co powinna przekazywać reklama, jak chcesz zachęcić użytkowników do działania i co Twój produkt/ usługa ma do zaoferowania. Tekst reklamy może mieć maksymalnie 90 znaków i jest szansą na najlepsze przedstawienie Twojej oferty. W panelu pozostają do uzupełnienia również dwa nagłówki; pierwszy (maks. 25 znaków) oraz drugi nieco dłuższy, pozwalający dodać tekst maksymalnie do 90 znaków. Po wykazaniu się kreatywnością, dodaniu tekstu i grafiki pozostaje jedynie zapisanie strony docelowej, na którą ma być kierowana reklama i sprawdzenie jej podglądu. Brawo :) Reklama elastyczna jest już gotowa!
Reklamy elastyczne coraz częściej doceniane
Dostosowanie do praktycznie każdej powierzchni reklamowej to niewątpliwa zaleta reklam elastycznych. Taka automatyzacja sprawia, że są one często doceniane przez reklamodawców – w końcu ich stworzenie nie wymaga zbyt dużego wysiłku ani pracy. Taka kampania sprawdza się z reguły pod kątem wizerunkowym, daje również możliwość uzyskania bardziej wartościowych kliknięć, dzięki wstawieniu wielu linijek tekstu. Użytkownicy, którzy klikną reklamę są bardziej świadomi w co wchodzą i decyzja o kliknięciu może sprawić, że stronę odwiedzi użytkownik faktycznie zainteresowany produktem/usługą.
Jedyną wadą reklam elastycznych może być utrata kontrola nad prezentowanym komunikatem – Google łączy przesłane obrazy i tekst, jednak później już automatycznie dopasowuje reklamę do wolnych miejsc na stronach w sieci reklamowej. Oczywiście, dostępny jest podgląd reklamy więc mamy przybliżony obraz tego, co zobaczy użytkownik na danej stronie internetowej. Są one zaprojektowane, aby odpowiednio prezentowały się na stronie, w zależności od miejsca gdzie będą wyświetlone – zobaczenie wszystkich kombinacji jest jednak niemożliwe, gdyż sieć reklamowa to ogromna baza witryn i możliwości wyświetlenia.
Ciekawy artykuł.