Jak reklamy Google AdWords trafiają do odbiorców, którzy mogą być nimi zainteresowani? Jest na to sposób! Wszystko za sprawą odpowiednich funkcji, które posiada system AdWords – skuteczne metody kierowania reklam pozwalają na ich celne dopasowanie do grupy docelowej. Jak działa kierowanie kontekstowe i dlaczego się sprawdza? Jakie możliwości dostępne są w Google AdWords? Poznaj szczegóły. #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
W poprzednim artykule szczegółowo opisaliśmy jedną z popularnych metod targetowania w AdWords, czyli targetowanie behawioralne. Jego siła polega na dostarczeniu reklamodawcy narzędzi umożliwiających dotarcie do odbiorców na podstawie ich zainteresowań. To jednak nie jedyna możliwość. W sieci reklamowej dostępne są również inne formy, dlatego w tym artykule przedstawimy targetowanie kontekstowe.
Targetowanie kontekstowe w sieci reklamowej Google
Sieć reklamowa to zbiór ponad 2 miliony witryn, aplikacji oraz filmów, gdzie mogą być wyświetlane reklamy. Dzięki zaawansowanemu systemowi AdWords, reklamodawca może wybierać zarówno gdzie, jak i komu będzie emitowany przekaz reklamowy, co pozwala na znaczną swobodę działania, a także zwiększenie skuteczności całej kampanii. W końcu cel każdej reklamy to dotarcie do potencjalnych klientów, prawda? Metody kierowania mają w tym przypadku kluczowe znaczenie. Do innych zalet sieci reklamowej na pewno można zaliczyć wiele formatów reklam do wyboru, wyświetlanie ich w wielu miejscach w tym samym momencie, a także spory zasięg całej sieci reklamowej. W tym systemie wyróżnia się różne metody targetowania, skupiające się przykładowo na odbiorcach, jak i na kontekście, czemu dokładniej przyjrzymy się w tym tekście. Wiesz, Czym jest targetowanie behawioralne?
Kierowanie kontekstowe – z czym to się je?
Załóżmy, że sprzedajesz sprzęt turystyczny i zależy Ci na dotarciu do klientów zainteresowanych podróżami i turystyką. W takim przypadku najlepiej byłoby znaleźć miejsca w internecie skupiające podobną tematykę i tam się zareklamować. Spójność takiego komunikatu ze stroną zwiększa szansę na kliknięcie reklamy. W końcu umieszczanie komunikatów reklamowych praktycznie „wszędzie”, bez wcześniej ustalonej strategii, nie tylko zmniejsza szanse na sukces kampanii, ale również sprawia, że tracisz swoje pieniądze. Dlatego wszelkie sposoby usprawniające działania są na wagę złota – a za dopasowanie reklam do odpowiednich witryn internetowych odpowiada właśnie kierowanie kontekstowe! Można to robić zarówno za pomocą słów kluczowych, jak i tematów. System działania tego rodzaju kierowania składa się z dwóch głównych etapów:
1. Google sprawdza strony internetowe pod kątem ich zawartości, po czym określa, o czym tak naprawdę jest dana strona. Analizie podlega:
- tekst na stronie,
- struktura linków,
- język,
- struktura strony.
2. Reklama zostaje dopasowana do danej witryny pod kątem tematów lub wybranych słów kluczowych, dzięki czemu uzyskujesz pełną zgodność tematyczną prezentowanej reklamy wraz ze stroną docelową.
Kierowanie kontekstowe na słowa kluczowe i tematy
Zanim rozpoczniesz przygodę z kierowaniem kontekstowym, najpierw najlepiej dodać słowa kluczowe lub tematy (w zależności co wybierzesz) do grup reklam w kampanii. Następnie Google łatwo może dopasować Twoją reklamę do powiązanej witryny internetowej. Tak jak wspominaliśmy wcześniej, nie dzieje się to przypadkowo – Google wnikliwie sprawdza dane strony internetowe i na podstawie wielu czynników „segreguje” je tematycznie oraz określa dominujący motyw danej strony.
Kierowanie według słów kluczowych
W tym przypadku sytuacja wygląda następująco – system sprawdza, jak wybrane słowa kluczowe korelują ze stronami w sieci reklamowej Google. Jeśli słowo pasuje do danej witryny, reklama może się na niej pojawić. Przykładowo, zależy Ci na promocji sklepu odzieżowego i w Twojej grupie reklam znajdują się słowa powiązane z Twoją działalnością, Google „wyszuka” pasujące nich strony internetowe i wyświetli tam Twoją reklamę. Dzięki temu rozwiązaniu możesz zwiększyć liczbę konwersji, dlatego jest polecane dla reklamodawców, których celem jest konwersja i zwiększanie skuteczności.
Kierowanie według tematów
Na podobnej zasadzie działania kierowanie kontekstowe według tematów. W tym przypadku jednak reklamodawca wybiera tematy – następnie pod tym kątem Google przydziela wybiera witryny, na których pojawią się reklamy. To pozwala na dopasowanie tematyczne i emitowanie reklam w miejscach, gdzie mogą znajdować się Twoi potencjalni klienci.
Łączenie poszczególnych metod kierowania
Chcesz zwiększyć skuteczność swoich działań i jak najbardziej sprecyzować przekaz reklamy względem wybranych odbiorców? Nie ma problemu. System AdWords jest na to przygotowany – kierowanie na tematy można łączyć z kierowaniem na słowa kluczowe lub miejsca docelowe (dzięki temu możesz emitować reklamy na konkretnych stronach, na których chcesz się pojawiać). Taka elastyczność to duże ułatwienie dla reklamodawców. Przykładowo, jeśli chcesz kierować reklamy na tematy turystyki na wybranym portalu, będą się one tam wyświetlać w odpowiedniej sekcji związanej z turystyką. Proste i skuteczne jednocześnie.
Google AdWords obecnie jest jedną z częściej wybieranych metod marketingu internetowego. Doceniane są możliwości, jakie oferuje, a targetowanie jest jedną z zalet, która przekonuje reklamodawców. Poznaj bliżej możliwości AdWords i zobacz, co możemy Ci zaoferować.
Artykuł dobry, ale brakuje mi przykładów użycia i może jakiś wyników