Jak stworzyć skutecznego maila? To pytanie na co dzień towarzyszy osobom zajmującym się e-mail marketingiem. W końcu to, jak wygląda mail, który dotrze do naszego odbiorcy, wpływa na skuteczność całej kampanii i przekłada się na realizację wyznaczonych celów. Z drugiej strony należy spojrzeć na sprawę z perspektywy użytkownika, który każdego dnia otrzymuje maile zarówno od swojej rodziny czy znajomych, ale także właśnie od firm. Jak zatem pogodzić te dwie perspektywy?
E-mail marketing jest formą marketingu bezpośredniego, gdzie do formy kontaktu wykorzystuje się pocztę elektroniczną. Właściwie przygotowana kampania e-mail marketingowa pozwala na zdobycie lojalnych klientów i wzmocnienie pozycji marki, ale nie tylko. E-mail marketing to także budowanie relacji z klientem, praca nad ich utrzymaniem, co w konsekwencji przekłada się na zainteresowanie klienta danym produktem czy usługą, a także pomaga budować wizerunek firmy. #wiemyjak
Lista dobrych praktyk
Oto lista dobrych praktyk, o których warto pamiętać, żeby e-mail marketing przyniósł pożądane rezultaty:
1. Dbaj o listę mailingową
Stworzenie listy mailingowej to podstawa! W końcu kampanie e-mail marketingowe tworzy się po to, żeby ktoś przeczytał wysłane e-maile. :) Warto wykorzystać więc wszystkie możliwości, żeby te maile pozyskać. Pierwsza z nich to oczywiście strona internetowa. Zachęcenie do zapisu do newslettera jest powszechnie stosowane, ale nie powinno zapominać się o zaproponowaniu czegoś w zamian. Drugą opcją jest wykorzystanie mediów społecznościowych, które również są doskonałym źródłem maili.
2. Zadbaj o jakość treści
Dostarczane treści powinny być wartościowe dla odbiorcy. Nikt nie chce tracić czasu na czytanie maili, które w żadnym stopniu nie są interesujące i nie dostarczają potrzebnych informacji. Warto zatem przemawiać językiem korzyści i stawać się marką, która dba o potrzeby swoich klientów i dostarcza potrzebne im rozwiązania. Jeżeli zadbasz o treść swoich maili, komunikacja z klientem będzie szybka i dużo łatwiej uzyskasz niezbędne informacje.
3. Angażuj swoich odbiorców
Informacja zwrotna może dostarczyć wielu ciekawych informacji o naszych odbiorcach, a także pozwolić na udoskonalenie naszego produktu czy usługi. Warto zatem zadbać, żeby poinformować odbiorców o możliwości odpowiedzenia na wiadomość. Dodatkową zaletą angażowania swoich odbiorców jest pozyskanie nowych! Dodanie CTA (call to action) na końcu maila może być właśnie prośbą o zaproszenie znajomych do subskrybowania naszego newslettera.
4. Testuj swoje kampanie
Przy pisaniu maili trzeba zwrócić uwagę na wiele szczegółów. Jaki styl komunikacji lepiej przemówi do odbiorców, kto powinien być nadawcą wiadomości, jaki temat maila bardziej przekonuje do jego otworzenia, o której godzinie, w jaki dzień tygodnia najlepiej wysyłać maile? To kwestie nad którymi trzeba się zastanowić, ale które można łatwo przetestować, zanim wyśle się ostateczną wersję do całej bazy. Dzięki testowaniu można lepiej przygotować kampanię mailingową i skuteczniej dotrzeć do swoich odbiorców.
5. Mierz efektywność swoich kampanii
Monitorowanie prowadzonych działań zawsze dostarcza cennych informacji na temat tego co się sprawdza, a co jeszcze wymaga poprawy. Dzięki specjalnym programom łatwo sprawdzić czy mailing okazał się skuteczny. Uzyskane w ten sposób informacje ułatwią poprawę personalizacji treści w przyszłości. To, jak ważne jest mierzenie efektywności kampanii podkreśla specjalista, na co dzień mający do czynienia z e-mail marketingiem. Email marketing to kanał, który pozwala na dokładne mierzenie efektów kampanii. Ilość wskaźników, które można sprawdzić w email marketingu jest ogromna. Standardowo mierzy się wskaźnik otwarć wiadomości (Open Rate), kliknięć w linki (CTR), a także wynik konwersji z kampanii mailowej. Dzięki temu marketer jest w stanie na bieżąco monitorować jaka komunikacja się sprawdza w przypadku konkretnej grupy odbiorców, jaki rodzaj wiadomości przynosi największe zaangażowanie, a jaki – konwersję. – Renata Gajoch-Bielecka; Content Designer w FreshMail
Więcej o e-mail marketingu…
Więcej o dobrych praktykach związanych z e-mail marketingiem będzie można dowiedzieć się podczas VI edycji konferencji M@il My Day, która odbędzie się w dniach 20 – 21 marca tego roku w warszawskim Multikinie, w Złotych Tarasach. Organizatorem konferencji jest firma FreshMaill, a samo wydarzenie łączy wiele inspirujących prelekcji oraz case study z praktycznymi warsztatami.
Podczas pierwszego dnia konferencji wystąpią m.in.: Paweł Sala, Artur Jabłoński, Maciej Lewiński, Artur Kurasiński, Maciej Budzich, Jan Zając czy Szymon Słowik. Na drugi dzień zaplanowanych jest 11 warsztatów, prowadzonych przez ekspertów i praktyków marketingowych. Wśród tematów znajdzie się m.in. Efektywne i skuteczne kampanie na Facebooku prowadzony przez Artura Jabłońskiego, E-mail marketing zgodny z RODO, a także warsztat całodniowy, przeznaczony dla osób początkujących w e-mail marketingu.
Oczywiście konferencja to również doskonały czas dla uczestników na wymianę doświadczeń związanych z e-mail marketingiem.
Więcej informacji o konferencji dostępnych jest na oficjalnej stronie Mail My Day.