Konkurencja źródłem motywacji? 3 powody dla których warto mieć konkurencję

konkurencja bywa potrzebna

Szukasz marketingowych rozwiązań dla swojej firmy?
#wiemyjak zrealizować Twoje biznesowe cele
POZNAJ Aktywny Model Rozliczeń Usług SEO & Ads

Każdy przedsiębiorca zapewne przypomni sobie moment, kiedy głośno narzekał na konkurencję, bo była ona powodem wielu zmartwień. „Czy konkurencja mnie wyprzedzi? A co jeśli sprawi, że zniknę z rynku? Jak przekonać do siebie klientów?” Czy przypominasz sobie, jak myślałeś w ten sposób?

Oczywiście ciężko zaprzeczyć, że konkurencja na rynku może zagrozić Twojej firmie i zaprzątać głowę – nie ma w tym nic dziwnego. To ona czasem wyznacza trendy, czy co gorsza, zabiera Ci klientów. Spójrzmy jednak na to z innej strony – konkurencja czasem jednak może okazać się przydatna. Wiedza o jej poczynaniach może być bardziej cenna niż Ci się wydaje i dostarczać wiedzy, którą z pewnością możesz wykorzystać w swoich działaniach, aby być bardziej efektywnym. Dlaczego zatem konkurencja może być Ci potrzebna i czego warto się od niej nauczyć? #wiemyjak

Twój nauczyciel na starcie (i nie tylko)

Konkurencja wbrew pozorom może Ci się przydać szczególnie, gdy rozpoczynasz swoją przygodę z biznesem. Jeżeli Twój produkt jest jedyny w swoim rodzaju, a Ty dobrze poprowadzisz biznes i go rozpromujesz, oczywiście możesz podpić rynek i wzbudzić zainteresowanie Twoich potencjalnych klientów. Z reguły jednak początki są trudne, a Ty potrzebujesz pewnych wzorców czy inspiracji. Okazuje się, że nie mając punktu odniesienia (czyt. innych firm konkurencyjnych) możesz na starcie popełnić wiele błędów, których masz szansę uniknąć przypatrując się… właśnie konkurencji! Problematyczne może okazać się samo stworzenie oferty, czy odkrycie oczekiwań klientów. Możliwe, że czeka Cię wiele godzin mozolnego poprawiania swojej oferty oraz zastanawianie się jak tych klientów do siebie przyciągnąć? Od innych firm możesz czerpać wiedzę – sprawdzić, czym się kierują i jak trafiają do odbiorców.

Taka taktyka sprawdza się nie tylko na początku prowadzenia biznesu, ale również później, gdy już prowadzisz firmę na najwyższych obrotach. Sprawdzanie podobnych firm, które dodatkową odnoszą sukcesy to nie tylko dobra dawka wiedzy i inspiracji, ale też motywacja w celu osiągnięcia podobnych rezultatów.

Ucz się na cudzych błędach

Obserwowanie poczynań konkurencji może mieć jeszcze inną, cenną korzyść – dowiadywanie się o cudzych błędach i wyciąganie z nich wniosków zwiększa prawdopodobieństwo uniknięcia podobnych potyczek w Twoim przypadku. Mowa tu o dużych wpadkach, które ciężko przeoczyć, warto jednak przyjrzeć się bliżej aktywności Twoich konkurentów, bo wyłapywanie innych błędów również może przyjść Ci z łatwością. Dotyczy to w szczególności pewnych niedoskonałości, których inna firma zwyczajnie nie widzi. Często zdarza się, że jako obiektywnemu obserwatorowi zdecydowanie łatwiej jest zauważyć różne błędy, których nie widzi osoba zaangażowana w dane działania. Jeszcze dobrze to wykorzystasz, możesz być o krok dalej od swojej konkurencji.

Motywacyjny kopniak

Konkurencja błyszczy, zdobywa nowych klientów, a Ty zostajesz w tyle? To może być dla Ciebie dobra nauczka, a także mocny motywacyjny kopniak. Skoro oni mogą, to dlaczego Ty nie? Zapewne chciałbyś osiągać podobne sukcesy, dlatego informacja o firmach w Twojej branży, które osiągają nieco więcej powinno zmotywować Cię do poprawy własnej sytuacji. Konkurencja to tak naprawdę wyścig, w którym warto czasem wygrać i podjąć wyzwanie, aby stać się lepszym.

A może macie inne, własne doświadczenia – czego jeszcze nauczyliście się od konkurencji?

Wyróżnij się na tle swojej konkurencji i zadbaj o kompleksową promocję swojej firmy w sieci. Zapoznaj się z naszą ofertą KOP na pozycjonowanie stron >>>

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz