Korzystanie z narzędzi usprawniających pracę pomaga zwiększyć efektywność i zaoszczędzić czas – właśnie dlatego doceniamy skrypty AdWords. Zobacz, czym są i dlaczego są pomocne w prowadzeniu kampanii AdWords i podnoszą jej skuteczność. #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!
Filtry, etykiety czy reguły stosowane w trakcie prowadzenia kampanii AdWords pozwalają na automatyzację działań. Używając ich oszczędzamy czas i usprawniamy mozolną, powtarzalną pracę. Podobne korzyści przynoszą skrypty AdWords. Pisane w języku JavaScript informują o nieprawidłowych URLach, samodzielnie tworzą mobilne wersje reklam, sprawdzają kondycje konta, usuwają reklamy ze statusem „odrzucona” – a to zaledwie kilka z mnóstwa funkcjonalności, które są w stanie realizować.
Czym są skrypty AdWords?
Jak wspomniałem wyżej, skrypty AdWords są w stanie zautomatyzować Twoją pracę przy prowadzeniu kampanii, a więc pozwolą Ci na znaczną oszczędność czasu. Dzięki nim nie będziesz musiał pamiętać o wykonywaniu niektórych działań, inne zrobią za Ciebie. Same w sobie są fragmentem kodu napisanego przy użyciu języka JavaScript. By z nich skorzystać, nie musisz jednak znać żadnego języka programowania. W Internecie znajdziesz mnóstwo „gotowców”, które znacząco usprawnią Twoją pracę.
Dlaczego warto korzystać ze skryptów AdWords?
Z wielu powodów. Należy pamiętać, że każdy skrypt oferuje inną funkcjonalność. Dzięki temu korzyści, jakie są w stanie przynieść, mogą być zupełnie różne. Celem używania skryptów w trakcie prowadzenia kampanii AdWords jest automatyzacja pracy. W związku z tym skrypty:
- pozwalają na oszczędność czasu,
- zwiększają skuteczność działań,
- wprowadzają wiele dodatkowych możliwości do kampanii.
Kiedy NIE możesz używać skryptów?
Skrypty AdWords zostały stworzone, by usprawnić zarządzania kampanią i raportowanie. Dostęp do nich jasno opisuje dokumentacja, którą znajdziemy na stronach Google. Zgodnie z zasadami Google, skryptów nie możesz używać w kilku sytuacjach. By zweryfikować prawidłowość korzystania z tej funkcjonalności, właściciel największej wyszukiwarki na świecie, zastrzega sobie możliwość monitorowania i kontrolowania wszelkich działań związanych ze skryptami AdWords. By uniknąć kary za nieprawidłowe używanie skryptów, powinieneś pamiętać, by:
- nie próbować obchodzić ograniczeń lub limitów związanych z interfejsem API AdWords korzystając ze skryptów,
- nie przekraczać uzasadnionej liczby żądań,
- nie modyfikować, zakłócać, wyłączać funkcjonalności AdWords,
- postępować zgodnie z metodami opisanymi w zakładce „Best Practices”.
Co grozi za nieprawidłowe używanie skryptów?
Google, gdy wykryje, że korzystasz ze skryptów w nieprawidłowy sposób, wyśle powiadomienie na adresy e-mail przypisane do konta MCK lub AdWords. Jeśli od tego momentu nie zareagujesz (tj. nie usuniesz elementów naruszających zasady) na upomnienie w przeciągu dwóch dni roboczych, Google może zawiesić wszystkie skrypty na Twoim koncie. Podobnie może skończyć się sytuacja, gdy Google będzie miało uzasadnione podejrzenia, że poważnie naruszyłeś zasady korzystania ze skryptów. W tym wypadku, nie ma nawet obowiązku wcześniejszego powiadamiania Cię o swoich działaniach.
Przykładowy skrypt wykorzystywany przez specjalistów EACTIVE
– Skrypt, z którego często korzystam, sprawdza docelowe adresy reklam pod kątem błędów (np. 404). Gdy taki błąd zostanie wykryty, system wysyła e-maila z raportem, a reklama z nieprawidłowym adresem docelowym jest wstrzymywana – opowiada specjalista ds. Google AdWords w naszej firmie, Sławomir Węgliński. – Skrypt ten jest przydatny szczególnie na portalach, gdzie wprowadzane są częste zmiany (np. nowe serwisy). Dzięki niemu unikam generowania pustych kosztów – kliknięć w reklamy, które nie mają szans na konwersję.
– Korzystam również ze skryptów, które pomagają nam dostosować stawki w taki sposób, by kampanie były najrentowniejsze. – dodaje Sławek. – Mamy także własny skrypt porównujący reklamy AdWords w ramach grup reklamowych. Działa on na naszych zasadach i sprawdza istotność statystyczną dla różnicach w konwersji i CTR, czym różni się od automatycznej optymalizacji Google.
Nasi specjaliści zawsze dbają o rentowność i skuteczność prowadzonych kampanii. Zobacz co możemy Ci zaproponować i skontaktuj się z nami.
#wiemyjak wypromować Twój biznes
Publikacja wpisu: 10/02/2016 oraz aktualizacja: 21/02/2018