W obecnych czasach podstawą niemalże każdego biznesu jest odpowiednia widoczność w internecie. W celu osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów nierzadko korzystamy z usług profesjonalnych agencji SEO. To właśnie ich wykwalifikowani pracownicy są kluczem do sukcesu Twojej firmy w internecie. Dobry specjalista SEO to nie tylko osoba z bogatą wiedzą i doświadczeniem. Dowiedz się, jaki powinien być idealny pracownik na tym stanowisku, dzięki któremu rozwiniesz swoją działalność. #wiemyjak
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Cierpliwość
Specjalista SEO musi mieć świadomość, że pozycjonowanie jest procesem długotrwałym. Osiągnięcie dobrej pozycji w wynikach wyszukiwania to nie kwestia dni czy tygodni, a raczej miesięcy systematycznej pracy. Zdarza się, że nawet po tak długim czasie efekty mogą nie być zadowalające.
Ponadto, specjalista SEO powinien posiadać anielską cierpliwość względem klientów. Często właściciele stron posiadają znikomą wiedzę z zakresu pozycjonowania, dlatego pracownik zajmujący się danym klientem jest odpowiedzialny nie tylko za kompleksową obsługę, ale i zwiększanie wiedzy osoby, dla której wykonuje zlecenie. Wątpliwości klientów dotyczą też wydatków na określone działania, które z ich punktu widzenia nie przynoszą żadnych korzyści biznesowych.
Zmysł analityczny
Każdy specjalista SEO powinien stosować podejście analityczne w procesie pozycjonowania. Jeśli serwis został zoptymalizowany, treści na stronie są unikalne, wysoka pozycja została osiągnięta, a mimo to współczynnik konwersji jest niezadowalający, należy zastanowić się, jakie elementy witryny można jeszcze udoskonalić. Być może proces zakupowy składa się ze zbyt wielu kroków, które zniechęcają klientów do dokonania transakcji? A może wachlarz proponowanych sposobów płatności jest zbyt ubogi? Właśnie dlatego dobry specjalista SEO musi sprawnie identyfikować problemy i poszukiwać innowacyjnych rozwiązań. Zobacz certyfikaty naszych specjalistów
Konsekwencja i systematyczność
Jak powszechnie wiadomo – pozycjonowanie jest procesem, a nie jednorazowym przedsięwzięciem. Dlatego specjalista SEO powinien stworzyć szczegółowy plan, zawierający dokładnie rozpisane działania i terminy ich realizacji. Systematyczność w optymalizacji strony internetowej jest bardzo ważna, dlatego obrana strategia powinna być regularnie wdrażana w życie.
Jednakże, konsekwencja nie oznacza bezrefleksyjnego wykonywania planu działań. Konieczna staje się także systematyczna analiza uzyskiwanych efektów. Jeśli po upływie np. miesiąca specjalista SEO odkryje, że jego strategia jest niedopasowana do wymagań danej branży, powinien wprowadzić zmiany, aby jego działania były bardziej skuteczne.
Elastyczność i kreatywność
Każdy klient ma odmienne wymagania, możliwości finansowe oraz oczekiwania. Pozycjoner musi dowiedzieć się, na czym najbardziej zależy danemu przedsiębiorcy i dostosować ofertę świadczonych usług. Kreatywność przydaje się szczególnie w tworzeniu spersonalizowanych, niestandardowych projektów. Nieszablonowe myślenie jest także nieocenione w przypadku rozwiązywania złożonych problemów.
Elastyczność przejawia się przede wszystkim w zastosowaniu indywidualnego podejścia w tworzeniu relacji z każdym klientem. Jeśli pan Kowalski woli kontakt telefoniczny, należy z nim rozmawiać właśnie w ten sposób. Za to z panem Kwiatkowskim, nieśmiałym introwertykiem, lepiej kontaktować się mailowo. Istotne jest także poznanie, jaką wiedzę posiada klient z zakresu technologii, tworzenia stron internetowych, reklamy w wyszukiwarkach czy pozycjonowania. Specjalista SEO zawsze powinien wytłumaczyć wszystkie niezrozumiałe kwestie i być wsparciem dla klienta. Sprawdź jak: Nasi specjaliści zwiększyli ruch organiczny o 185,6%
Ciekawość i podążanie za trendami
Google nieustannie udoskonala algorytmy odpowiadające za ranking wyników wyszukiwania – Panda, Pingwin czy też inne algorytmy wciąż są modyfikowane. Strony internetowe, które nie spełniają najnowszych wymagań, tym samym łamiąc zasady Google, są eliminowane – przestają być indeksowane lub osiągają zdecydowanie gorsze pozycje. Wiedza z zakresu optymalizacji oraz pozycjonowania stron szybko się dezaktualizuje. Z tego powodu specjaliści SEO powinni charakteryzować się wrodzoną chęcią i ciekawością zdobywania nowych informacji. Śledzenie trendów i ciągłe dokształcanie się są podstawą pracy dobrego specjalisty SEO.
Odporność na stres
Optymalizacja oraz pozycjonowanie stron mogą być stresujące. Zazwyczaj klienci stawiają wysokie wymagania, jednocześnie oczekując szybkich rezultatów. Z drugiej strony, branża marketingu internetowego zmienia się tak dynamicznie, że sprawdzone rozwiązania przestają być skuteczne. Groźba nałożenia kary od Google również może stanowić niemałą presję. Specjalista SEO nie powinien jej ulegać. Stres i napięcie nie mogą zapanować nad pozycjonerem, gdyż wtedy zacznie popełniać błędy, przez które jego działania będą mniej skuteczne.
Specjalista SEO – klucz do sukcesu w wyszukiwarce
Jak widać zawód specjalisty SEO to ciężka praca, w której niezwykle ważne są nie tylko umiejętności i wiedza, ale również kreatywność, cierpliwość czy nieustanne podążanie za zmieniającymi się trendami w branży. Powinniśmy być świadomi, że to nie technologia i skomplikowane algorytmy stoją za sukcesem naszych portali, ale właśnie specjaliści SEO, którzy codziennie wkładają wiele wysiłku w zwiększanie widoczności firm w internecie.
#wiemyjak pozycjonować Twoją stronę
Publikacja wpisu: 12/02/2016 oraz aktualizacja: 21/08/2018
Trafiliście w punkt. Jeszcze jedna cecha …. edukator. Klient wymaga ciągłej edukacji, aby zrozumiał co specjalista SEO planuje zrobić i na to trzeba poczekać (czasem parę miesięcy) :-).
Najbardziej to mi czasami brakuje cierpliwości :) Choć i tak najmniej mają jej klienci… Ta magia internetów w 3 miesiące :)
No proszę ile ciekawych cech może, mieć specjalista SEO nawet nie miałem pojęcia. Bardzo ciekawy pomysł na wpis i zarazem kontrowersyjny. Ciekawe ilu z nas tak naprawdę zastanawia się po tym wpisie czy faktycznie ma takie cechy, o których tu piszecie.
Brzmi jak uniwersalny opis każdego ambitnego pracownika. Przykłady? Programista, lekarz, prawnik, księgowy.
Oczywiście opisane cechy są jak najbardziej pożądane w tej branży, ale można by jeszcze wspomnieć o jakiejś z cech, która pomoże dogadać się lub uspokoić klienta, że to wszystko musi tyle trwać :)