Działanie w branży e-commerce nie należy do najłatwiejszych. Co prawda, można nieco obniżyć koszty prowadzenia działalności, oszczędzając na wynajmie lokali sklepowych czy pomieszczeń magazynowych. Firmę można prowadzić w domu. Jednak należy inwestować w marketing internetowy, kampanie promocyjne oraz aktywnie dbać o pozycję w wynikach wyszukiwania. Chcesz by klient trafił na twoją stronę? Musisz stać się dla niego widoczny. Aby to osiągnąć, należy podjąć działania SEO. Możesz zająć się tym samodzielnie, ale jeśli się na tym nie znasz, a przy okazji musisz zająć się także formalnościami związanymi z prowadzeniem działalności gospodarczej, to podejmij współpracę z agencją SEO. W pewnym momencie może okazać się, że wsparcie eksperta będzie konieczne. Znasz powody, które wskazują, że powinieneś przekazać działania związane z pozycjonowaniem profesjonalistom? Wiesz kiedy twoja firma musi skorzystać z usług agencji SEO?
Samodzielne działania nie przynoszą oczekiwanych korzyści
Najbardziej oczywistym powodem, który wskazuje na konieczność zawiązania współpracy z agencją SEO, jest brak efektów samodzielnie podejmowanych działań. Jeśli sam próbujesz pozycjonować swoją stronę, stosujesz się do wskazówek udzielanych przez ekspertów na osobistych blogach, a rezultaty podejmowanych przez Ciebie wysiłków nadal nie są widoczne, zastanów się, czy warto dalej angażować swój czas. Prawdopodobnie nie posiadasz wystarczających umiejętności, by wypozycjonować witrynę sprzedażową.
Z drugiej strony rady, z których korzystasz, mogą być już nieaktualne. Google wciąż wprowadza zmiany w algorytmach indeksujących zwartość stron. Specjaliści SEO są wyczuleni na pojawiające się modyfikacje robotów działających na wyszukiwarkach. Wiedzą, jakie działania powinny zostać podjęte, aby witryna osiągnęła lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Wprowadzasz nowy design strony
Zastanawiasz się nad modernizacją strony internetowej? Przemyśl, czy nie potrzebujesz na tym etapie współpracy z agencją SEO. Specjaliści mogą podpowiedzieć ci, jaki układ witryny czy zwartość poszczególnych zakładek będzie lepsza pod względem pozycjonowania. Ty możesz takiej wiedzy nie posiadać. Pamiętaj, że zmiany w branży zachodzą bardzo szybko i to, co jeszcze niedawno było największym hitem, dzisiaj jest już przestarzałe. Być może myślisz nad wdrożeniem strony typu one page. Nie zawsze tego typu witryna sprawdza się w prowadzeniu każdego rodzaju działalności. Jest ona także trudniejsza pod względem zastosowania skutecznych działań SEO. Profesjonalista może doradzić ci kilka rozwiązań, które sprawdzą się w przypadku twojego e-biznesu.
Również eksperci Google są zdania, że przy planowaniu zmiany strony warto współpracować z agencją SEO.
Support Google: (…)Jeśli rozważasz zatrudnienie SEO, im szybciej to zrobisz, tym lepiej. Planowanie zmian w witrynie lub uruchomienia nowej to dobry moment na taką decyzję(…)
Twoja witryna już od samego początku będzie przyjazna dla wyszukiwarki. Dzięki temu szybciej osiągniesz widoczność w rankingu.
Niski ruch i konwersja na stronie internetowej
Kolejnym powodami, które przemawiają za zleceniem pozycjonowania agencji SEO, jest niski ruch oraz konwersja. Jeśli klienci nie wchodzą na Twoją stronę i tym samym nie dokonują za jej pośrednictwem zakupów, to jak będzie funkcjonował biznes? Większość kliknięć w link prowadzący do witryny sprzedażowej odbywa się za pomocą wyszukiwarki. Tylko nieliczna grupa konsumentów jest w stanie zapamiętać pełny adres strony www i wpisać go bezpośrednio w pasku przeglądarki. Pomyśl więc o zwiększeniu ruchu. Jeśli Twoje samodzielne działania spaliły na panewce, nie możesz czekać i nic nie robić – przemyśl zatrudnienie specjalisty SEO.
Nie wiesz, co robisz źle
Niektórzy przedsiębiorcy, którzy samodzielnie wdrażają działania SEO, popełniają liczne błędy, których nie są w stanie zidentyfikować. Dlaczego? Być może brakuje im pewnej wiedzy z zakresu pozycjonowania albo po prostu Google w ostatnim czasie wprowadził modyfikacje w algorytmach robotów indeksujących strony www. Jeśli nie jesteś w stanie dociec, co robisz niewłaściwie w zakresie SEO, nie marnuj cennego czasu. Profesjonalista być może w kilka chwil odkryje powód Twoich niepowodzeń i działania, które sprawdzą się w przypadku konkretnej strony internetowej.
Nie nadążasz za zmianami
Być może kiedyś radziłeś sobie bardzo dobrze z pozycjonowaniem strony. Wiedziałeś, jakie działania zastosować, aby przynosiły wymierny efekt. Sprzedaż rosła, a Ty liczyłeś zyski. Zająłeś się biznesem, ale zaniedbałeś stronę i przez to spadłeś z wysokich pozycji? Nowych klientów coraz mniej, a Ty nie wiesz jakie działania w internecie są obecnie skuteczne? Tak to zdecydowanie jest powód, aby przemyśleć wsparcie specjalistów seo.
Specjaliści SEO, jak już to zostało wspomniane, ciągle się doszkalają i obserwują zmiany wprowadzane przez kalifornijskiego giganta. Jeśli na chwilę przestanie się obserwować udostępniane komunikaty, później można zagubić się i nie orientować się, co jest aktualnie stosowane w branży.
Chcesz śledzić postępy działań SEO, a nie masz do tego narzędzi
Agencja SEO jest przygotowana na tworzenie raportów i prezentowanie wyników podejmowanych działań. Jeśli zależy Ci na porównywaniu efektów, jakie zostały osiągnięte w zakresie pozycjonowania, a sam nie jesteś w stanie ich zmierzyć, podejmij współpracę z profesjonalistami. Eksperci zagwarantują ci przygotowywanie szczegółowych analiz przeprowadzanych kampanii. Dowiesz się, na co wydajesz pieniądze i jak podjęta inwestycja przekłada się na uzyskiwane przez ciebie zyski. Będziesz mógł zobaczyć relację kosztów działań SEO do przyrostu przychodów ze sprzedaży. Skuteczność działań agencji SEO porównasz z okresu na okres dzięki przygotowanym analizom. A graficzna prezentacja danych liczbowych dotrze do twojej wyobraźni i zilustruje odniesiony sukces lub porażkę w zakresie pozycjonowania strony www.
#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEO i SXO
POZNAJ naszą ofertę na POZYCJONOWANIE
Dokładnie jak pisze Antonis. Linki linkami, ale zbieranie powinno być rozważne i przemyślane. Zafiltorwanie strony opóźni te działania o kilka miesięcy.
Punkty 2,4 i 6 niestety są najczęstszymi błędami. Wiele osób decydujących na samodzielne działanie w seo, niestety nie wie że wyrządza sobie krzywdę, która potem objawia się w postaci nałożenia filtra przez Google i nawet o tym nie wiedzą.