W jaki sposób wskaźnik CTR pomoże Ci odnieść sukces w sieci?

Prowadząc kampanie Ads reklamodawcy bez wątpienia zależy na osiągnięciu jak najwyższej skuteczności. Wskaźnik CTR jest jednym z wyznaczników skuteczności, gdyż określa jak często osoby, które widzą reklamę w nią klikają, dlatego warto poznaj jego definicję i dowiedzieć się  jakimi działaniami możemy go poprawić! #wiemyjak

#wiemyjak prowadzić skuteczną strategię SEM
POZNAJ OFERTĘ Kampanii Reklamowych Google Ads!

wskaźnik ctr

Oczywistym jest, że inwestując w kampanie reklamowe AdWords pragniemy jak najwięcej zyskać. Naszym celem często jest nie tylko tworzenie relacji partnerskich z potencjalnymi klientami, lecz również, a raczej przede wszystkim, zarobek. Dlatego szukamy skutecznych sposobów, które pozwolą nam dopiąć swego. Pragniemy, by jak najwięcej osób, którym wyświetli się nasza reklama w nią kliknęło. Przy monitorowaniu zachowań potencjalnych klientów naszej firmy pomocny jest wskaźnik CTR – Click Through Rate.

Większość czytelników naszego bloga wie, że nie intuicja, lecz stały monitoring i testy powinny być podstawą udoskonalania kampanii AdWords. Sugerowanie się wskaźnikami udostępnianymi przez Google pomoże osiągnąć założone cele, tym samym prowadząc do sukcesu sprzedażowego. Choćby z tego powodu należy mieć na uwadze CTR.

Co to jest wskaźnik CTR?

Jednym ze wskaźników pomocnych w mierzeniu skuteczności kampanii AdWords jest właśnie współczynnik CTR. Click through Rate przedstawia stosunek liczby kliknięć do liczby wyświetleń danej reklamy. Wynik uzyskany w ramach działania podawany jest w procentach. Przykładowo, jeśli naszą reklamę zobaczy sto osób, a kliknie w nią 20, wówczas wskaźnik CTR wynosić będzie 20%.

Dlaczego współczynnik CTR jest tak ważny?

Współczynnik klikalności CTR powinien być istotny dla każdego reklamodawcy, gdyż bazując na nim, jesteśmy w stanie stwierdzić czy prowadzone działania promocyjne mają sens. Im wyższy wynik uzyskamy, tym będziemy bardziej pewni, że nasz przekaz przyciąga uwagę i użytkownicy widzący go będą nim zainteresowani. W skrócie – wskaźnik CTR informuje, czy prowadzona kampania jest w stanie „dostarczyć” nam zainteresowanych internautów.

CTR ma również wpływ na przewidywany współczynnik klikalności CTR słowa kluczowego, a to jeden z komponentów Wyniku Jakości, który ogólnie ocenia jakość Twoich reklam i jest bardzo ważny w kontekście całej kampanii. Osiągnięcie zatem odpowiedniego CTR jest bardzo ważne dla skuteczności kampanii. Przeczytaj: Wynik Jakości, czyli jak Google ocenia użyteczność reklamy

Jak poprawić wskaźnik CTR? 5 wskazówek!

Właściwie przygotowana i prowadzona kampania AdWords daje realne szanse na osiągnięcie internetowego sukcesu w branży. Zastanówmy się, co należy zrobić, by podnieść wskaźnik CTR, a tym samym poprawić skuteczność reklamy. Oto 5 cennych rad, które przybliżą nas do sukcesu!

  • Skorzystaj z rozszerzeń
    Za pomocą rozszerzeń masz możliwość wzbogacić swoją reklamę w wyszukiwarce, dodając do niej przykładowo adres firmy, numer telefonu, czy linki do różnych stron w obrębie swoje witryny. Jest to doskonały sposób by pokazać internaucie dodatkowe informacje o firmie bądź konkretnym produkcie czy usłudze. Ponadto, reklama z rozszerzeniem zajmuje więcej miejsca, „kradnie” je wynikom organicznym, przyjmując nawet trzykrotność ich pola. W związku z tym skutecznie przyciąga uwagę potencjalnych klientów!
  • Zadbaj o nagłówek
    Nagłówek reklamy to prawdopodobnie najważniejszy element przekazu marketingowego – to w niego najczęściej klikają internauci. Dlatego od jego wartości w dużej mierze zależeć będzie wskaźnik CTR. Zadbajmy, by przyciągał uwagę, był „hipnotyczny”, przedstaw korzyści swojej oferty i zachęć odbiorców do kliknięcia w reklamę. W nagłówku warto zawrzeć słowa kluczowe.
  • Pamiętaj o słowach kluczowych. Rozsądnie je dobieraj, testuj różne typy dopasowania i nie zapominaj o wykluczających słowach kluczowych. Odpowiednio dobrane słowa kluczowe wpłyną na efektywność Twojej kampanii.
  • Wyróżnij się
    Jeśli chcesz być widoczny, musisz się wyróżnić. W czasach, gdy konkurencja nie próżnuje, nie możesz być taki jak wszyscy, bo jedyne czego możesz być pewny, to brak sukcesu. Nie wahaj się informować o promocjach i w swojej ofercie reklamowej postaraj się zawrzeć wszystko to, co świadczy o wyjątkowości oferty. Najpełniej i jak najdokładniej opisz co proponujesz internautom koncentrując się na wyróżniających cechach. Atrakcyjny tekst reklamy może być Twoją kartą przetargową.
  • Testuj różne możliwości
    W uzyskaniu wysokiego CTR pomaga bez wątpienia nieustanne testowanie. Zmieniaj treść reklamy, eksperymentuj ze słowami kluczowymi. W reklamach AdWords to bardzo ważne, obserwując różne warianty reklam możesz zobaczyć, co sprawdza się najlepiej.

Wymieniliśmy kilka przykładowych sposobów na poprawę wskaźnika CTR, a możliwości może być zdecydowanie więcej. Zadbaj o poprawę CTR już dziś!

Wiemy jak prowadzić efektywną kampanię reklamową w internecie i zadbać o wysoki wskaźnik CTR.

#wiemyjak prowadzić kampanie Google AdWords

Publikacja wpisu: 24/09/2015 oraz aktualizacja: 17/08/2017

Przejdź do komentarzy

Komentarze

Dodaj komentarz

  1. Mariola pisze:

    Przydatna garść wiedzy, dzięki.

  2. Mateusz pisze:

    Nagłówek to bardzo istotny element reklamy, dlatego jego przygotowanie to podstawa, ale nie można lekceważyć innych kwestii dotyczących kampanii adwords – jak np. odpowiedniego targetowania reklam.