Optymalizacja kampanii AdWords to podstawa jeśli zależy Ci na jak najlepszych rezultatach prowadzonej kampanii. Reklamy AdWords najlepiej na bieżąco kontrolować i ulepszać, aby faktycznie przyniosły najlepsze rezultaty. Dowiedz się więcej o optymalizacji kampanii!
Doskonale wiesz, że reklama jest dźwignią handlu. Zdajesz sobie sprawę, że to „oklepane”, używane wyjątkowo często hasło ma wiele wspólnego z rzeczywistością. Nawet oferując najwyższej jakości usługi czy sprzedając niemal bezkonkurencyjne produkty na mocno konkurencyjnym rynku, trudno przebić się do świadomości potencjalnych odbiorców czy zyskać przychylność przyszłych klientów. Dlatego też bez wahania inwestujesz w reklamy. Wybierasz banery przy drogach krajowych? Jasne, to dobry pomysł. Drukujesz ulotki? Niekiedy się sprawdzi.
Jednak doskonale wiesz, że w dzisiejszych czasach to Internet rozdaje karty – kogo nie ma w sieci, ten nie istnieje. W związku z tym przeznaczasz sporą część budżetu na kampanie Google AdWords i czekasz na pierwsze efekty. Z wypiekami na policzkach śledzisz wyniki, obserwujesz zachowania Internautów, nieśmiało licząc pieniądze, które zarobisz. Mija trochę czasu i… nic, wyniki kampanii nie są satysfakcjonujące. Twoja działalność nadal nie przynosi oczekiwanych zysków, a reklama u giganta z Mountain View praktycznie nic nie zmieniła. Zastanawiasz się, czy oferowany towar nie posiada w sobie pierwiastka wyjątkowości? Głowisz się, jak i co zrobić by zarobić. Możesz spróbować sam, często jednak przyda się pomoc specjalisty. Rozważasz wycofanie się z reklamy w Internecie. Myślisz o rezygnacji z kampanii AdWords. STOP! Musisz sobie uświadomić, że sama reklama niewiele pomoże. Musisz nią trafić do osób zainteresowanych. Nie wiesz co i jak poprawić? Co zrobiłeś źle? Postaramy się pomóc.
Czym jest optymalizacja kampanii AdWords?
Jeśli produkt, który tworzysz od podstaw nie działa, próbujesz go udoskonalić, polepszyć. Podobnie jest z reklamą. Gdy nie przynosi zadowalających efektów, powinna być poprawiona. Optymalizacja kampanii AdWords powinna być oczywistością. Internauci w istnym „zalewie” reklam nie trudzą się, by znaleźć optymalne rozwiązanie i zazwyczaj dochodzą do wniosku, że to sprzedawca ich wyręczy. Twoim celem reklamowym powinno być dotarcie do osób zainteresowanych oferowanym produktem lub usługą – powinieneś dopasować prowadzone kampanie względem celów reklamowych. Bardzo dobre możliwości targetowania reklam dostępne są w kampaniach w sieci reklamowej Google.
Pamiętaj, optymalizacja AdWords to podstawa. Jeśli chcesz osiągnąć sukces w sieci, a doskonale wiemy, że chcesz, trzeba działać. Prawidłowo przeprowadzona optymalizacja kampanii AdWords pozwoli Ci osiągnąć jak najwyższy zwrot z inwestycji. To przecież oczywiste, że chcesz wydać jak najmniej, osiągając przy tym jak najwięcej. Musisz jednak pamiętać, że najlepsza optymalizacja kampanii będzie wynikiem obserwacji i analizy zachowań użytkowników.
Mimo, że do każdej kampanii powinieneś podejść inaczej, można wyodrębnić kilka uniwersalnych czynników, które pozytywnie wpłyną na ostateczny efekt. Poznajmy je.
Optymalizacja reklam – pierwszy kontakt jest najważniejszy
Nie bez powodu mówi się, że pierwsze wrażenie rzutuje na całości. Poznając nową osobę, w ciągu kilku chwil jesteśmy w stanie stwierdzić, jak wyglądać będzie dalsza relacja. Czasem zmieniamy zdanie poznając ją bliżej, lepiej. Możliwości tej niestety nie dostaniemy w przypadku reklam. Otrzymujemy zaledwie chwilę, by podbić serce potencjalnego klienta. Dlatego zadbajmy, by treść lub grafika którą widzi sprawiła, że zainteresuje się ofertą i kliknie w reklamę. Atrakcyjność reklam to podstawa, w końcu musi ona przyciągnąć klienta.
Optymalizacja kampanii AdWords, która pozwoli Ci osiągnąć sukces, jest kondensacją odpowiedzi na liczne pytania. Przed tworzeniem reklamy, należy zastanowić się, kto jest odbiorcą oferty, jacy będą to użytkownicy, czego się od nich oczekuje, co można im zaproponować i czy jest w zanadrzu specjalna oferta, przy pomocy której można zdobyć ich serce?
Odnajdź drogę do swoich klientów
Podstawą skutecznej reklamy jest skierowanie jej do odpowiednich osób i wybór odpowiednich słów kluczowych. Przed rozpoczęciem prowadzenia kampanii Google AdWords w sieci reklamowej, należy pomyśleć, jak najłatwiej i najskuteczniej dotrzeć do osób, które będą zainteresowane ofertą. W tym celu ustal właściwe słowa kluczowe, wyklucz miejsca, które nie przyniosą korzyści, nie zapomnij o użytkownikach, którzy wcześniej odwiedzili Twoją stronę.
Dobrze dobrane słowa kluczowe zapewnią wysoką liczbę odwiedzin. Wejście na stronę nie skończy się odrzuceniem, zapewni odpowiednią konwersję, a tym samym przychody. W trakcie doboru słów kluczowych zapomnij o ilości, postaw na jakość. Musisz trafić do swoich odbiorców, sprawić by poczuli, że oferta, którą im proponujesz, jest dla nich stworzona. Stale zawężaj listę słów kluczowych stawiając jedynie na te, które są ściśle związane z reklamami i stronami docelowymi. Nie wahaj się by usunąć nietrafione słowa kluczowe – w ten sposób poprawisz zwrot z inwestycji.
Gdy wybierzesz odpowiednie słowa kluczowe, które idealnie oddają istotę Twojej oferty, poszukaj miejsc docelowych, które pomogą Ci odnieść sukces. Zwróć uwagę na popularne, jednak wąskie tematycznie strony internetowe. To właśnie tam może przebywać największa część Twoich odbiorców. Systematycznie zwiększaj ich liczbę. Jednocześnie wyeliminuj te strony, które nie przynoszą efektów. W tym celu pozbądź się nieefektywnych adresów URL bądź typów stron w danej kategorii. Przy okazji przypomnij sobie o użytkownikach, którzy wcześniej zainteresowali się Twoją ofertą.
Dobierz odpowiednie stawki w kampanii Google AdWords
Kampanie Google AdWords pozwalają na wybór trzech dróg działania – można kierować reklamy tylko na sieć wyszukiwania, tylko na sieć reklamową lub połączyć obie ścieżki.
Jeśli decydujesz się skorzystać jedynie z sieci reklamowej, czekają na Ciebie trzy sposoby ustawiania stawek – pozostawić domyślne, ustawić indywidualne lub dostosować do konkretnych metod kierowania. Przetestuj każdą i wybierz optymalną, dzięki czemu z łatwością uzyskasz częstsze wyświetlenia i kliknięcia.
By efektywnie zmierzyć skuteczność miejsc docelowych, skup się na danych śledzenia konwersji i koszcie uzyskania CPA (cost per action). Nie zapomnij również o CTR (click through rate), jednak pamiętaj, że w przypadku sieci reklamowej nie jest tak ważny – użytkownicy przeglądają stronę, potrzebują informacji, nie szukają ich jednak przy użyciu słów kluczowych.
Bądź na bieżąco i postaw na optymalizację
Teraz gdy już wiesz, że optymalizacja AdWords jest w stanie zagwarantować Ci pożądane efekty, skup się na poprawie jej jakości. Stale monitoruj wprowadzane zmiany, wyciągaj wnioski i zmieniaj strategie. Nie ma jednej, unikalnej metody, która zapewni Ci sukces kampanii.
Bądź czujny – obserwuj strony internetowe, które wyświetliły reklamy i eliminuj miejsca, z których nie otrzymujesz kliknięć. Doceń witryny generujące kliknięcia i na nie kieruj swoje reklamy, możesz również ponieść im stawkę.
Skup się na konwersji swoich reklam. W ten sposób będziesz mógł zmienić strategię na efektywniejszą. Z łatwością podejmiesz decyzję, czy powinieneś zwiększyć budżet, zmienić stawki, czy może zmodyfikować same reklamy, lepiej dopasowując je do potencjalnych odbiorców.
Powierz nam prowadzenie kampanii Google AdWords, a zadbamy o jej optymalizację i efektywność.
#wiemyjak prowadzić kampanie reklamowe
Publikacja 12/08/2015 i aktualizacja 27/02/2017
Zrozumienie kluczowych aspektów optymalizacji kampanii w Google Ads jest niezbędne do osiągnięcia sukcesu. Bez tego, wybór odpowiednich słów kluczowych, które są podstawą skutecznej kampanii, może okazać się trudnym zadaniem. Równie ważne jest zrozumienie, jak dużą rolę odgrywa jakość strony docelowej w optymalizacji Google Ads. Bez odpowiednio zoptymalizowanej strony, nawet najbardziej przemyślana kampania może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Opisaliśmy także te kwestie w naszym artykule.